Desire Paths

A response to the Vecteurs de pensée et pépites Activity
created by Caroline Fiset Vincent (@cafiset)

Number of views: 39


Allowing for “Desire Paths”: I recall once looking at a well beaten stretch of soil between some shrubs in my daughter’s school yard. A friend with a background in landscape and urban planning described it as a “desire line” or “desire path”. It was the trail that the children had instinctively chosen and created over time in spite of the many manicured and carefully placed walkways that had been called for by the yard’s architect.

After #digped, it seems clear to me that, like the young creators of those desire paths, students will always find unanticipated and wonderful ways to enter, exit, and navigate through the learning events and environments that we design, and these alternately carved-out tracks should naturally contribute to our own learning and growth as designers and instructors.

Chaque individu est unique ainsi que la façon dont ils aiment apprendre. Mon rôle, en tant que conseillère pédagogique, est d’accompagner ces apprenants, ces professeurs, tout en respectant leurs expertises et expériences. C’est à moi de leur offrir un environnement et un climat de confiance dans lequel ils peuvent me partager leurs besoins et c’est à moi de m’adapter en conséquence. Respecter leur zone proximale de développement est essentiel. Je dois les prendre tels qu’ils sont et tenter de les amener où ils ne croyaient peut-être pas pouvoir aller, tout en les soutenant. Les professeurs me surprennent souvent avec leur audace, leur engagement, leur savoir-faire ainsi que leur désir de voir leurs étudiants réussir. Je peux proposer des outils, des chemins, des possibilités, mais ils prendront eux même la décision finale.

Example for "Desire Paths":
n/a

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *