It is now time to reflect on what you have accomplished through your experimentation efforts in this module. To do: Prepare a detailed written reflection that includes responses to the questions below. Which three experimenter activities did you choose to complete and why? Include the links to your Activity Bank responses. Identify and explain three more… »
Expérimentateur-trice Activites
Expérimenter des nouvelles approches, pédagogies et technologies pour soutenir l'apprentissage.
Plus que des Quizz






Created by Ontario Extend (@extend) • 937 views
Quizlet et Quizlet Live sont des plates-formes permettant de produire des activités interactives en classe qui incluent la révision du contenu, des flashcards, des jeux d’association, l’orthographe et d’autres outils d’apprentissage. À faire: Commencez par explorer le contenu existant créér par les autres pédagogues, organisé par sujet. Ensuite, lorsque vous avez une idée du more… »
Padlet Padlet






Created by Ontario Extend (@extend) • 1422 views
La création d’un Padlet est souvent décrite comme la création d’une page Web vivante et inspirante. Si vous avez commencé les modules Conservateur et Technologue, vous avez déjà appréhender cet outil. Si vous avez besoin d’inspiration, consultez 30 façons créatives d’utiliser Padlet conçu pour les enseignants et les étudiants et qui propose une liste de more… »
Devenir interactif avec H5P






Created by Ontario Extend (@extend) • 2361 views
Pour cette activité, vous expérimenterez H5P comme un moyen d’ajouter des éléments Web interactifs à presque tout le contenu d’apprentissage hébergé sur des plates-formes WordPress ou LMS telles que Canvas, Moodle ou Blackboard (celles-ci peuvent nécessiter un plugin), ou tout autre site Web où vous pouvez ajouter un code HTML personnalisé. Le nom provient des more… »
Fais-le quotidiennement






Created by Ontario Extend (@ontario-extend) • 458 views
Les extensions quotidiennes sont publiées tous les jours. Nous incluons l’original ici dans la banque d’activités dans le cadre de l’activité du module Experimentateur-trice. Voici l’Extension Quotidienne #1 : Nous avons choisi le verbe étendre comme métaphore pour ce projet. Qu’est-ce que cela signifie pour vous? Bien sûr, vous pouvez rechercher des définitions, mais pour notre premier exercice quotidien, more… »
Just Like The Agora






Created by Ontario Extend (@extend) • 1148 views
The UDG Agora Project Challenge Bank is one of the inspirations for the Ontario Extend program! To Do: Explore the UDG Challenge bank (you can ever try a randomly selected one) and try one of the challenges. When entering your response for this activity, be sure to name and link to the specific UDG Agora Challenge more… »
Information as a Graphic






Created by Ontario Extend (@extend) • 2256 views • 43 responses • 4 resources
We have no shortage of tools and articles for how to generate an infographic, but the most important steps happen before you open a tool- identifying your audience, the topic, researching and tracking the data you will use, and planning out the best ways to visualize the information. Have a look at an infographic about more… »
Virtual Field Trips






Created by Ontario Extend (@extend) • 1341 views
Experiment to create a field work inspired activity for one of your courses using one of the following virtual tour experiences: Google Streetview connects with Google’s map service to show fully navigable views of map locations. This offers a means to observe anywhere on earth they have mapped. The Streetview Gallery provides examples of where more… »
Built To Share






Created by Ontario Extend (@extend) • 1381 views
For this activity, experiment by building or customizing an openly licensed graphic or other resource for a concept related to your discipline, and share it via OER Commons, the « public digital library of open educational resources. » To Do: Use the OER Commons Open Resource Builder to assemble and publish your OER. Why share here? It more… »
Come In, Come In!






Created by Ontario Extend (@extend) • 1388 views
A bridge or hook is an effective teaching approach to gain a learner’s attention and build motivation. To do: Create a short video, that serves the bridge or hook purpose to welcome students to your course (think course trailer even), or your blog website, with one of the freely available tools highlighted in the Online more… »